Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Inlägg igen!

Av Johanna - 6 april 2012 18:44

Jag har nyss varit ute på promenad med mamma och det var askallt! När vi gått en stund så kom vi till kyrkogården. Jag har som läxa att skriva när några av mina släktingar dog och föddes (vi ska göra ett släktträd på historian i skolan) och då passade jag och mamma på att kolla när några föddes och dog. Ni vet ju såklart inte vilka det är men det är Emelia och John som vi kollade. Emelia är morfars mamma och John är morfars pappa, jag är döpt efter Emelia (jag heter Johanna Emelia Cristina Wahlberg).

När vi kollat på den kyrkogården lite så gick vi igenom en annan kyrkogård närmare kyrkan (det finns 3 kyrkogårdar) och där finns det några gravar med VÄLDIGT mycket mossa på och en av gravarna var från 1600-talet! Det fanns en annan grav som hade mycket mer mossa på sig, men den hade så mycket mossa att man inte kunde se vad det stod på den (men den var troligen väldigt gammal). Jag minns att när jag var liten så fick vi lära oss i skolan att det tar typ 100 år för mossa att växa sig RIKTIGT stor och när jag såg att de där gravarna hade så mycket mossa på sig så trodde jag att de var från medeltiden haha. Vi hade inte lärt oss något om medeltiden än då (det var när jag gick i tvåan).

Men som sagt var det väldigt kallt och vi fick till slut lov att ringa efter pappa så att han  kunde hämta oss för det var SÅ KALLT! Då hade jag på mig ett linne med en kofta ovanpå och en jacka (när jag var ute på promenad alltså) och nu är jag hemma och har tagit på mig min Newquay-hoody.

Och det uttalas inte Newquay utan Newkey. Newquay är ett område i Cornwall i England. Där fanns det (och finns troligen fortfarande) en strand som heter Fistral beach. Där har de surfing-tävlingar ibland och om ni söker på Fistral beach på Youtube så kommer det säkert upp massor med videor på surfande personer.


Det här var det längsta inlägget nånsin, jag borde få ett pris! Ne,  konstig är jag inte, men om mina kompisar skulle beskriva mig så skulle de troligen säga att jag var konstig. Det blir ingen specifik bild för det här inlägget, men här kommer några random bilder på Wofflan:

     

See you later alligator!

 
 
Ingen bild

Elvira

8 april 2012 10:50

Har du lagt en länk på vart du bor?

 
Vem? Jag såklart!

Vem? Jag såklart!

10 april 2012 12:01

Vad menar du och varför undrar du, Virre?

http://west99012.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 27 april 2012 20:05

Den här veckan har vi haft religion i skolan och de som går i klass 6 (jag går i klass 6) har varit på Brittgården. Brittgården är typ ett hus som tillhör älvdalens kyrka. Men iallafall så hade vi fått ett annat schema för den här veckan än vi brukar...

Av Johanna - 25 april 2012 21:21

Jag tror jag är kär... I en kändis... Jag gillar inte att vara kär i kändisar, man kommer ju troligen inte att få ihop det med dem ändå. Men som sagt så är jag kär och här är en video med honom: Im melting! Jag gillar ju som sagt inte att vara...

Av Johanna - 16 april 2012 20:15

I lördags så var jag ju och red på Smårsgården... JÄTTEKUL!!! Jag har fått blodad tand, som det heter, och vill snarast åka dit igen. Jag ska få åka dit på simmarridskola ( 5 gånger) och jag längtar verkligen dit! Första gången är 22 maj, och om jag ...

Av Johanna - 13 april 2012 21:32

Imorgon ska jag äntligen få lära mig rida! Jag ska gå upp klockan 7 och åka ungefär kvart i 9. Pappa har ju hittat (förut idag) ridbyxor och en tjocktröja som kommer från en hästaffär. Jag har informerat Susanne (hon som äger Smårsgården) om att jag ...

Av Johanna - 12 april 2012 22:33

Här är nästan alla bilder som jag har gjort i Paint:                                    See you later alligator! ...

Det här är jag!


Hej! Jag heter Johanna och är 20 år minus 7.
Jag är konstig. :):):):):):):):):):)

Omröstning

Om dina föräldrar sa att du skulle få ett husdjur, men sen sa att dom skoja för det var första april, vad skulle du göra?
 Jag skulle hämnas. Mohahaha!
 Jag skulle inte bli arg, bara skitsur, och ta hem ett djur i hemlighet.
 Jag skulle inte bry mig...
 Jag skulle tjata på dem tills jag fick ett djur ändå.
 Va? Sa du något? Jaha... Orka bry mig.

Wilda

 

 Kodnamn: Wofflan

Kan hoppa upp till diskbänken och nafsa åt sig falukorv även fast hon bara är 25 cm hög.

Så söt att man måste äta en kaka.

 

Fråga mig om allt

0 besvarade frågor

Jag gillar...

... namnet Love-Li. Kom på det själv! (fast om DU heter så, så...)

Jag gillar inte...

... när smurfar bygger bon under min säng. Det är så irriterande när de bildar rockband och sjunger om Gargamels förtryck...

Arkiv

SÖK!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards