Alla inlägg under april 2012

Av Johanna - 27 april 2012 20:05

Den här veckan har vi haft religion i skolan och de som går i klass 6 (jag går i klass 6) har varit på Brittgården. Brittgården är typ ett hus som tillhör älvdalens kyrka. Men iallafall så hade vi fått ett annat schema för den här veckan än vi brukar ha och då stod det att på fredagen första lektionen så skulle vi skriva en berättelse om det vi lärt oss och så stod det Kyrkomöss. Vad är då kyrkomöss undrade jag och säkert resten av klassen då. Jo, idag vi fick vi gå till kyrkan och där skulle vi leta reda på frågor och svara på dem. Och vid varje fråga (nästan alla) så fanns det en sån där gosedjursmus från IKEA gömd.

Innan vi fick gå runt och göra det där med kyrkomössen så fick vi gå upp fyra och fyra i kyrktornet. När vi gått upp 2 trappor så var det en massa svarta små saker på golvet. Först trodde jag att det var nejlikor (såna där som man sätter fast i apelsiner och hänger i granen när det är jul), men tydligen så var det flugor och det såg så äckligt ut! Jag hann tyvärr inte ta nån bild, men tänk er hundratals döda flugor som ligger på golvet. Sen gick vi upp en trappa till och där fanns 2 kyrkklockor, den ena var lite större än det andra, och jag är övertygad om att jag skulle blivit döv om det hade ringt i dem medans vi var där.

Idag har jag också provat mitt nya nagellack för första gången, vi köpte det när vi var i Mora förrförra gången, och det gick ganska bra.

Förra gången jag var i Mora så fick jag ridskor och en ridhjälm. Det var roligt!


Som ni kanske märkt har jag inte bloggat på några dagar (förutom förra inlägget då) och det är för att jag inte haft tid. Jag har ju inte heller uppdaterat omröstningen och "Jag gillar..." och "Jag gillar inte...", men det kommer jag att göra i tid den här gången. En bra present till valborgsafton va? 

I <3 Gerran Howell, and popcorn...(?)

See you later alligator!

Av Johanna - 25 april 2012 21:21

Jag tror jag är kär... I en kändis...

Jag gillar inte att vara kär i kändisar, man kommer ju troligen inte att få ihop det med dem ändå. Men som sagt så är jag kär och här är en video med honom:

Im melting! Jag gillar ju som sagt inte att vara kär i kändisar, och ändå blir jag det! Först var jag lite kär i Ulrik Munther och nu Gerran Howell. På något sätt känns det bättre att vara kär i Gerran, jag vet inte varför för att Ulrik Munther är ju till och med svensk och det är inte Gerran (han bor i England), men det bara är så. Det är ju knappast större chans att jag träffar Gerran Howell än Ulrik Munther, men det bara är så.

Och om ni så mycket som rör honom utan att fråga mig...!

Haha, jag skojade ju såklart.

See you later alligator!

Av Johanna - 16 april 2012 20:15

I lördags så var jag ju och red på Smårsgården... JÄTTEKUL!!! Jag har fått blodad tand, som det heter, och vill snarast åka dit igen. Jag ska få åka dit på simmarridskola ( 5 gånger) och jag längtar verkligen dit! Första gången är 22 maj, och om jag kan så ska jag lägga upp en nedräkning.

När vi red fick jag rida på en häst som heter Kongur. Först hörde jag fel och trodde Susanne sa Kongo så det var vad jag kallade honom under hela första passet. Kongur var jättesnäll och så men han var jobbig att leda till ridbanan för att han ville beta på sidorna av grusvägen. Som tur var så var det bara ungefär 10 meter till ridbanan. Jag lärde mig ganska snabbt att kratsa hovarna, sadla och tränsa (jag fattar inte varför en del tycker att det är så svårt) och sen ledde jag Kongur till ridbanan och där pratade Susanne lite innan vi fick sätta oss upp på hästarna. Jag fick kämpa mycket under första passet för att få fart på Kongur men han var snäll och stadig så det gick ganska bra ibland.

När vi hade ridit i lite mer än en och en halv timme så hade vi lunchpaus. Jag satt och åt lunch med de andra två som var där och när det var klart fick vi göra iordning hästarna igen. Det här passet gick det mycket bättre än det förra och de enda gångerna som Kongur stannade var när han fick lov att "uträtta sina behov" och jag var jättenöjd. Tyvärr hade jag ju inte ridit sen i somras (en såndär kort 10 meters tur där man blir ledd) och vi red ju i över 2 timmar totalt så både idag och igår har jag haft träningsvärk, men det var det väl värt ;)

Jag har inga bilder på datorn nu, men förhoppningsvis är dem inne till nästa inlägg.

See you later alligator!

Av Johanna - 13 april 2012 21:32

Imorgon ska jag äntligen få lära mig rida! Jag ska gå upp klockan 7 och åka ungefär kvart i 9. Pappa har ju hittat (förut idag) ridbyxor och en tjocktröja som kommer från en hästaffär. Jag har informerat Susanne (hon som äger Smårsgården) om att jag aldrig har lärt mig rida och när jag kommer med ridbyxor och TVÅ par ridstövlar (alltihop är sen min syrra hade häst) så kommer hon väl att tro att vi har köpt alltihop nu inför första ridlektione/kursen. Vi skulle inte haft råd, ni vet väl hur mycket ridutrustning kostar(?), för det vi saknar i ryttarens utrustning är ridhjälmen. Ska bli så himla kul! Jag längtar så! Hoppas jag somnar klockan 1 så lever jag längre! (Det är faktiskt sant, för jag såg på ett vetenskapsprogram och där sa dom att enligt en undersökning så lever man längre om man sover 4-7 timmar per natt.)

Ska be pappa ta många bilder och jag ska ta en bild på mina kläder strax innan vi åker. Ses imorgon, och kom ihåg att kommentarer är alltid (alltid!) välkomna.

See you later alligator!

Av Johanna - 12 april 2012 22:33

Här är nästan alla bilder som jag har gjort i Paint:

                               

   See you later alligator!

Av Johanna - 11 april 2012 09:00

För det första, om det är någon som regelbundet kommer tillbaka hit så kanske ni märkt att jag har bytt färg på texten. För det andra så hade jag jättemycket problem i GIMP när jag skulle  göra den nya headern så jag fick lov att göra den i Paint och jag är ändå ganska nöjd med den.

För någon dag sen så borstade ju mamma håret på Wofflan och dagen efter så duschade hon henne. Här är några bild på Tofflan när hon är alldeles blöt:

     

Hon har ganska långt "skägg", hihi.

Dagen efter så gick jag, mamma, min storasysteroch min storebror på promenad vid älven. Det var roligt. Här är en bild jag tog:

 

Om man tittar noga så ser man att bävrar har gnagt av stockarna.

På söndagen så var jag på bio med Virre och såg Hungergames. Den var asbra! Och bakom oss satt det två stycken som var yngre än vi och när två personer kysste varann i filmen så hörde vi att de sa "Yes, jag visste det!"

Igår så gjorde jag inte så mycket. På morgonen kände jag asmycket för att springa monstarundan igen, men såklart hade det snöat, 3cm! Och då kunde jag ju såklart inte gå ut och jogga. Jag somnade säkert klockan ett på natten eller nåt.

Idag vaknade jag 06:40! Hur kan det vara så? För när jag la mig ganska tidigt för nån dag sen så vaknade jag sent, och nu när jag lägger mig sent så vaknar jag tidigt och idag är det det tidigaste jag har vaknat av mig självt på PÅSKLOVET. Om ungefär 3 timmar ska jag till badet med Virre. Det är roligt att vara där för att vi brukar simma ungefär 1km varje gång vi är där, vilket inte är så ofta, men ändå. Och Elvira är jätteduktig på att dyka, men jag varken vågar eller vill simma(eller dyka) med näsan oknipen.  Ses sen läsare!

See you later alligator!

Av Johanna - 10 april 2012 13:00

Ja, det är kul att ändra bloggens design så jag har bestämt mig för att jag ska göra det en gång varje månad!

Den nya designen ska ha färgtemat ljusgrön, gul, röd och vit. Hoppas ni gillar den när den har kommit!

Av Johanna - 10 april 2012 11:50

Nu kommer resultatet av förra veckans omröstning:

 

Jag vill bara påminna "alla" läsare om att jag inte röstar, det är helt upp till er vad resultatet blir. Jag är glad att åtminstone en person har röstat :D

PS, Jag tror det var min bästis Virre som röstade hihi ;)

See you later alligator!

Det här är jag!


Hej! Jag heter Johanna och är 20 år minus 7.
Jag är konstig. :):):):):):):):):):)

Omröstning

Om dina föräldrar sa att du skulle få ett husdjur, men sen sa att dom skoja för det var första april, vad skulle du göra?
 Jag skulle hämnas. Mohahaha!
 Jag skulle inte bli arg, bara skitsur, och ta hem ett djur i hemlighet.
 Jag skulle inte bry mig...
 Jag skulle tjata på dem tills jag fick ett djur ändå.
 Va? Sa du något? Jaha... Orka bry mig.

Wilda

 

 Kodnamn: Wofflan

Kan hoppa upp till diskbänken och nafsa åt sig falukorv även fast hon bara är 25 cm hög.

Så söt att man måste äta en kaka.

 

Fråga mig om allt

0 besvarade frågor

Jag gillar...

... namnet Love-Li. Kom på det själv! (fast om DU heter så, så...)

Jag gillar inte...

... när smurfar bygger bon under min säng. Det är så irriterande när de bildar rockband och sjunger om Gargamels förtryck...

Arkiv

SÖK!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards